Pienso extraordinario

Pienso extraordinario
Extraordinary Kibble.png
This specially blended pet food is a favorite of many exotic creatures. Containing only the finest natural ingredients, it provides pets with the balanced nutrition they need. And with a taste they can't resist, they'll warm up to you in no time! Not intended for human consumption.
Consumibles (valores para personajes humanos)
Tipo Kibble
Comida 16
Caduca en 3d
Objeto
Peso 0.1
Tamaño de pila 100
Se descompone en 2m
Comando de generación
cheat giveitem "Blueprint'/Game/PrimalEarth/CoreBlueprints/Items/Consumables/PrimalItemConsumable_Kibble_Base_Special.PrimalItemConsumable_Kibble_Base_Special'" 1 0 0
Fabricación
EXP al crear 2
Se fabrica en: Cooking Pot.png Cooking Pot
Ingredientes
Recursos necesarios
5 × Fiber.png Fiber
10 × Mejoberry.png Mejoberry
1 × Water.png Water

El pienso extraordinario (Extraordinary Kibble en la versión original del juego) es uno de los piensos disponibles en ARK: Survival Evolved

Este pienso se prepara con cualquier tipo de 20px huevo especial del juego.

Usos[editar | editar código]

El uso principal de este Kibble.png Pienso es alimentar a la criatura que estás domesticando. El Pienso tiene un efecto mayor en el proceso de domesticación que otros tipos de alimento como las Bayas o la Carne, lo que significa que la barra de progreso de la domesticación aumentará más rápido, mientras que la efectividad de la domesticación bajará menos, resultando en mas niveles extra cuando se complete el proceso de domesticación.

Actualmente no hay animales que prefieran este tipo de Pienso.

Para otras criaturas, este Pienso será menos valioso que la Carne normal o las Bayas (solo un 66% de su efectividad) y por tanto no merece la pena ser utilizado en estos casos.

Mira la página de Taming para más información acerca del proceso de Domesticación.

Drops[editar | editar código]

Special Egg

Categoría de pienso[editar | editar código]

The following Kibbles can be used in place of Extraordinary Kibble. They give the same taming progress but can have different food values, causing the taming to take longer (or shorter in case of Augmented Kibble):

Notas / Información adicional[editar | editar código]

  • This type of Kibble has the glow of Ascendant-quality items.
  • To make this kibble more effectively, use Yuty Eggs, as they can easily be bred, and lay eggs, or go to Valguero to steal every Deinonychus egg you see.
  • While Deinonychus only randomly lay generic raptor eggs, when bred they lay Deinonychus eggs. With sufficient quantities of Deinonychus, you can make an effective fertilized egg farm in place of traveling to gather wild eggs. This has the benefit of taking far less space than a Yutyrannus egg farm, though the time between egg laying will be higher due to breeding timers. For tribes with a lack of real estate, this space saving could be worthwhile.
  • In Crystal Isles, you can breed the Crystal Wyverns. Breed them and use their eggs.
  • Extraordinary kibble is just as effective for taming creatures that prefer lower kibble tiers.
  • It isn't available on the switch as the title used to say but if new DLCs are released then there is a good chance that the whole Homestead patch will come