Perro Abisal

Aberration DLC.jpg Valguero DLC.jpg Este artículo trata de una característica exclusiva del DLC: Aberration, Valguero
Nombre común
Perro Abisal
Steam.svg
December 12th
Xbox One.svg
December 12
PS.svg
December 12th
Spawn Command
admincheat SpawnDino "" 500 0 0 35
Habitat

Aberration Map.jpg
Aberration regions are still in-progress.
For a more exact spawn map, see Spawn Map (Aberration)

El Perro Abisal (Bulb Dog en la versión original del juego, anteriormente llamado Lantern Pug o Pug Linterna) es una de las criaturas disponibles en la expansión "Aberration" de ARK: Survival Evolved.

Información básica[editar | editar código]

Dosier[editar | editar código]

Esta sección describe lo que la superviviente Helena, autora de los dosiers de dinosaurios, ha escrito en sus notas de exploración por el mundo. Puede que haya algunas discrepancias entre este texto y las condiciones actuales de las criaturas.

NoteHelena.png
Salvaje

La mejor manera de describir al Microluminis Globulus es la de una bola adorable y babosa. De manera similar a sus familiares más cercanos, son completamente inofensivos a pesar de los grandes colmillos que tienen, por lo que si un superviviente se los encuentra, debe esperar ser lamido (y no mordido) hasta la muerte.

Por desgracia, ser tan feo que llega a ser adorable no es una manera efectiva de autodefensa, lo que lo coloca al final de la cadena alimenticia. Su luz cargada puede intimidar a algunos depredadores, pero atrae a otros tantos.

Domesticado

Aunque el Microluminis Globus tiene una piel que recuerda a la de los lagartos o los anfibios, su comportamiento es increíblemente similar al de los perros comunes. Esto lo convierte en una elección muy popular como compañero y como fuente de luz. Pero recuerda: cualquier lugar en el que esté acabará cubierto de babas en minutos.

~ Helena

Comportamiento[editar | editar código]

De lo que muestra el tráiler, parece ser una criatura amistosa y tierna.

Apariencia[editar | editar código]

El Perro Abisal se parece a una rana, con un señuelo de Pez Abisal y la cara parecida a la de un perro carlino (de ahí su nombre).

Patrones de color por región

Esta seccíon muestra los colores naturales del Perro Abisal así como las variaciones de acuerdo a la región. Por señalar un ejemplo, las regiones abajo marcadas con rojo sobre un Perro Abisal albino. Los cuadrados de color que se muestran debajo de la descripción de cada región son los colores que serán utilizados para que el Perro Abisal genere un rango general de su esquemas de color al momento de spawnear. Mueva el cursor sobre un color para mostrar su nombre e ID.

Los admins de un servidor pueden utilizar la información de las regiones en la consola con los comandos Console Command "cheat SetTargetDinoColor <ColorRegion> <ColorID>".
Por ejemplo, "cheat SetTargetDinoColor 0 6" hará que el color de la región seleccionada del Perro Abisal "cuerpo principal" magenta.

No image available.svg
Region 0:
Cuerpo principal
No image available.svg
Región 1:
No usada
No image available.svg
Región 2:
Lunares
No image available.svg
Región 3:
Linterna
No image available.svg
Región 4:
Barriga
No image available.svg
Región 5:
Rayas negras

Objetos obtenidos tras cazarlo[editar | editar código]

Estadísticas base y crecimiento[editar | editar código]

Estadísticas básicas
Salvaje Domesticado1 Add Mult
Health.png Salud 145 +29 +5.4% 0.07
Stamina.png Energía 200 +24 +12% 0.05
Oxygen.png Oxígeno 165 +18.15 +11% 0.025
Food.png Comida 450 +45 +10% 15%
Weight.png Peso 120 +2.4 +4%
Melee Damage.png Daño cuerpo a cuerpo 122 +0.6 +1.7% 14% 17.6%
Movement Speed.png Velocidad de Movimiento 100% N/A3 +1% 130%
Torpidity.png Inconsciencia 60 +3.6 N/A4 0.5

Velocidad de movimiento
Tipo de movimiento Velocidad base Corriendo Energía usada
Salvaje Domesticado
Caminando 50 400 200 4
Nadando 300 N/A N/A N/A

Stamina Cost Attack Range Description
Base Minimum Activation

Aumento de estadísticas al subir nivel en estado salvaje

Perro Abisal

Combate[editar | editar código]

General[editar | editar código]

Estrategia[editar | editar código]

Armas[editar | editar código]

(Utiliza la luz para atraer a otras criaturas y luego se las come[consumo de la bombilla])

Peligros[editar | editar código]

Al igual que otros dinos emisores de luz, el Bulbdog no lucha cuando es atacado, solo sale corriendo. Sin embargo, su luz de carga podría atraer a otros depredadores, como Raptor.png Raptor y Ravager.png Ravager hacia el.

Peligros[editar | editar código]

Doma[editar | editar código]

El Perro Abisal no puede ser domesticado a través de los métodos estándar de tranquilizar y alimentar, y debe ser domesticado no violenta.

Para alimentarlo, coloque carne cruda en la última ranura de su barra de acceso rápido, luego, cuando se le acerque, presione usar (valor predeterminado

Accion PC Xbox PS4 Notas
Movimiento
Avanzar W Left Stick Up PS4: Left Stick Up
Retroceder S Left Stick Down PS4: Left Stick Down
Desplazarse Izquierda A Left Stick Left PS4: Left Stick Left
Desplazarse Derecha D Left Stick Right PS4: Left Stick Right
Corre Left Shift Press Left Stick Press PS4: Left Stick When used while moving forward, will cause you to increase forward movement speed at the cost of increased stamina use, and over-rides 'Toggle Run' to on. A character may only run forwards; strafing and backpedaling speed will remain constant.
Toggle Run Right Shift Press Left Stick Press PS4: Left Stick Will toggle whether run is on or off (I.E., whether you run or walk) upon input of 'Move Forward'. Can be used while standing still.
Salta SPACE A PS4: Cross Causes a character to jump up while stationary, and jump directionally when moving. also to ascend to surface when diving.
Crouch C Press Right Stick Press PS4: Right Stick Also used to descend while diving.
Prone X Long Press Right Stick Long Press PS4: Right Stick Causes the player's character to lay down.

Xbox/PS4: One must release pressure after a pause. Also used to descend while diving.

Lucha
Primary Fire Left Mousebutton RT PS4: unkown parameter. Follow link to see list of possible parameters Will cause the primary attack with a weapon or tool, such as shooting a projectile weapon or swinging a melee weapon.
Aim-Down Sights/ Alternate Fire Right Mousebutton LT PS4: L2 Will bring up the sights of a weapon, uses the alternate action of the object if one exists (such as the Grappling Hook un-spooling), or otherwise does nothing.
Toggle Fists Q LB + Dpad Up PS4: L2 + PS4: Dpad Up Removes (or equips) item so that fists can be used.
Recargar arma R X PS4: Square Will manually trigger the reload animation to fill the magazine with available corresponding ammunition.
Transportar cuerpo G Y PS4: Triangle Drags a corpse or unconscious body.
Melee/Pistol Whip Left CTRL RB PS4: R1 Has the same effect as primary fire on a melee weapon, but will trigger a melee animation/attack with projectile weapons, if applicable.
Toggle Weapon Attachment N X x 2 PS4: Square Will turn off or on a weapon's attachment (if applicable). If the weapon attachment is toggle-able, it will always be off by default.
Cámara
Toggle Orbit Camera K Hold Windows + Left Stick to '11'* PS4: Touch Pad + PS4: Left Stick to '11'* Gives the camera an inverted third-person view of the character, which is not recommended for use while playing the game.
Acercar cámara Mouse Scroll Up None None Zooms camera in to first person mode
Alejar cámara Mouse Scroll Down None None Zooms camera out to third person mode
HUD
Extender Información HUD Hold H Hold Windows Hold PS4: Touch Pad Displays additional information such as map location, temperature, time of day, etc.
Ocultar HUD Backspace None
Acciones
Abrir Inventario I Press B Press PS4: Circle
Usar E Y PS4: Triangle Activates the default action of an object, such as opening a door, climbing a ladder, or opening a storage box's inventory.
Acceder a otros inventarios F X PS4: Square Opens the inventory of any applicable object, such as crafting stations, storages, and unconscious or dead bodies. Also throws shoulder-mounted creatures when pressed twice. (Use R once when mounted.)
Use Hotbar Slot Item 0 - 9 Directional Pad, LB + Y/B/X/A/D-pad Left/Right

OR HoldWindows + Left Stick to '12'* through '9'*

PS4: Dpad, PS4: L1 + PS4: Triangle/PS4: Circle/PS4: Square/PS4: Cross PS4: Dpad Left/PS4: Dpad Right

OR Hold PS4: Touch Pad + PS4: Left Stick to '12'* through '9'*

Uses item in the corresponding slot of your hotbar.
Abrir Mapa M WindowsOR

HoldWindows + Left Stick to '10'*

PS4: Touch Pad OR

Hold PS4: Touch Pad + PS4: Left Stick to '10'*

Opens the character's in-game map.
Item Menu ? Hold Windows Hold PS4: Touch Pad Opens the character's item selection radial wheel (XBOX/PS4).
Whistle Menu ' Hold B Hold PS4: Circle Displays the whistle selection menu (PC) or whistle selection radial wheel (XBOX/PS4).
Chat
Toggle Auto-Hide Chat box \ None; Accessible in Options None; Accessible in Options When on, chat box will disappear moments after the last message is sent.
Global Chat ENTER LB + Windows PS4: L1 + PS4: Touch Pad Chat with all players on the server.
Chat Tribu / LB + Menu Chat with tribe and alliance-mates.
Chat Local INSERT None Chat con jugadores cercanos.
Scroll Chat Up Page Up None Scrolls up through the chat box.
Scroll Chat Down Page Down None Scrolls down through the chat box.
Pulsa para hablar B None Hold to speak to other players using your microphone.

Xbox/PS4: If a microphone is plugged in and enabled, talking into it will automatically allow nearby players to hear depending on server settings.

Whistles
Whistle Selection ' Hold B Hold PS4: Circle Displays whistle selection menu.
Seguir todos J Hold B + Left Stick to '12'* All dinosaurs within a certain radius will follow you.
Seguir uno T Hold B + Left Stick to '1'* The dinosaur you are looking at will follow you.
Parar Todos U Hold B + Left Stick to '2'* All dinosaurs within a certain radius will stop following you.
Parar Uno Y Hold B + Left Stick to '3'* The dinosaur you are looking at will stop following you.
Agresivo None None All dinosaurs within a certain radius will change their aggression level to Aggressive.

Xbox: This aggression level is on the whistle wheel, but this will actually cause the aggression level 'Attack My Target' to be set, and it is unknown if this is intended.

Ataca mi objetivo = Hold B + Left Stick to '4'* All dinosaurs within a certain radius will change their aggression level to Attacking Your Target.
They will terminate their current attacks and will defend themselves if they are attacked, but will prioritize attacking whatever you attack.Xbox: Whistling 'aggressive' will actually cause this action to occur, and it is unknown if this is intended. This aggression setting does not actually have its own whistle.
Neutral - Hold B + Left Stick to '5'* All dinosaurs within a certain radius will change their aggression level to Neutral.
They will terminate all their current attacks but will continue to defend themselves if they are attacked again.
Pasivo ; Hold B + Left Stick to '6'* All dinosaurs within a certain radius will change their aggression level to Passive.
They will terminate all their current attacks and will not defend themselves if attacked further.
Ataca este objetivo . Hold B + Left Stick to '7'* All dinosaurs within a certain radius will attack whatever target you are looking at. This whistle can be used while looking at a target through the Spyglass.
Muestra Inventario Hold B + Left Stick to '8'* Xbox: This action will open your character's inventory, and is a long-form command of simply pressing the 'Open Inventory' command.
Misc.
Emotes Long Press

[ or ]

Hold B + Left Stick to '9'* Opens a further radial wheel for emotes.
Show Craftables V Press B then RB OR

Hold B + Left Stick to '10'*

Xbox: This action will immediately open your craftable inventory, rather than the character inventory.
Defecar Z Hold B + Left Stick to '11'* Makes character defecate.

Cuando montas una criatura o vehiculo[editar código]

Action Default Key Xbox PS4 Notes
Montar / Desmontar E Y PS4: Triangle Will cause the character to get on a creature if on foot, or get off the creature if mounted. Some creature dismounts will 'jump' your character off (which typically occurs on small-mid creatures, such as on the Parasaur, Pteranodon, and Carno), while others will cause you to stand on the back of the creature after dismount (which typically occurs on large creatures, such as on the Stegosaurus, Quetzal, and Rex).
Primary Fire Left Mousebutton RT PS4: R2 Will use a creature's primary attack.
Alternate Fire Right Mousebutton LT PS4: L2 Will use a creature's alternate attack/action if applicable, or will use primary fire if not.
Jump SPACE A PS4: Cross Only some creatures -such as Raptors and Terror Birds- can use this command.
Land/ Take-off SPACE A PS4: Cross With no other input, will cause the animal to land on a suitable, horizontal surface to land, and will cause the creature to launch and hover a few feet above ground to take-off.

(Flying creatures only).

Frenar X (Not Customizable) None Stop flying creature from flying forward.
Throw Shoulder Mount R Y x 2 PS4: Triangle x 2 Throws shoulder-mounted creature (such as a Dimorphodon or a Mesopithecus) while mounted. (Press F twice while unmounted.)
Aileron roll C Press Right Stick PressPS4: Right Stick Makes the creature perform a roll (Pteranodon only).

Note: Some people may incorrectly refer to this with the popular term 'barrel roll,' rather than the proper (and markedly different) 'aileron roll.'

Cuando estas en el inventario[editar código]

Accion PC Xbox PS4 Notas
Drop Item O LT PS4: L2 The currently highlighted object is dropped from the inventory into the game world.
Transfer Stack T Hold A Hold PS4: Cross The stack you hover over is transferred from one inventory currently being accessed to the other.
Transfer Half-Stack Shift+T Press Y + Hold A Half of the stack you hover over is transferred from one inventory currently being accessed to the other.
Transfer Item Ctrl+T A + A PS4: Cross+PS4: Cross One item from the stack you hover over is transferred from one inventory currently being accessed to the other.
Transfer Item Left Mousebutton×2 None One item from the stack you double click is transferred from one inventory currently being accessed to the other.
Transfer Five Items Shift+Left Mousebutton×2 None Five items from the stack you double click are transferred from one inventory currently being accessed to the other.
Transfer Half-Stack Ctrl+Left Mousebutton×2 None Half of the stack you double click is transferred from one inventory currently being accessed to the other.
Toggle Item Labels Q Press Right Stick Press Right Stick Turns on/off labels on items.
Toggle to Craftables V PS4: R1 While in your inventory, toggles to the craftables screen
Toggle Tooltips G Toggles tooltips infobox displayed when hovering mouse over an item or engram.

Miscellaneous[editar código]

Action Default Key Xbox PS4 Notes
Flip Wall E Y PS4: Triangle Flips the direction of a wall before placing.
Snap point cycle Q or Z when placing an object Windows Tap PS4: Touch Pad Find the correct snap point when placing walls, floors, ceilings, fences, and other objects.

*Xbox Note: This refers to the corresponding 'o'clock' position on an analog clock, compared to the radial wheel, where '12' is up, '3' is right, '6' is down, and '9' is left. es:) para alimentarlo.

Error: No taming-data for "Perro Abisal" found. If the current page is not a creature-page, write the wanted creature as first parameter. Use only the common name, found on the creature's dossier.

Utilidad[editar | editar código]

Al igual que otros dino luz de carga,el Bulbdog lleva consigo la "Luz de carga", que se llena con el tiempo mientras está apagada. Proporciona a los jugadores "Carga", protección contra emboscada de grupos de Nameless. Si se establece en activo, también puede detectar jugadores enemigos cercanos y/o el nivel más alto/máximo de dino. Debido a la naturaleza de su estado pasivo, Bulbdog no puede defenderse, y nunca debería ser usado como dino de combate. Lleva la capacidad de luz más cargada con la tasa de recarga más baja.

Roles[editar | editar código]

Anti-Nameless Ambush: Como Bulbdog puede montarse en el hombro como cualquier otra Luz de carga, proporciona una carga para evitar que el grupo de Nameless surja. Sin embargo, esto atraerá Seeker.png Seeker.

Dung Provider: Bulbdog defeca a menudo, especialmente cuando intenta domarlo, convirtiéndolo en una fuente útil de estiércol para Dung Beetle.png Dung Beetle.

Coleccionables[editar | editar código]

Recurso Eficiencia
Raw Meat.png Carne cruda N/A

Spotlight[editar | editar código]

Notas/información adicional[editar | editar código]

  • El Perro Abisal recibe daño del aire al estar lleno de esporas dañinas para él, por lo que podrá llegar a morir si lo llevas a la superficie.
  • El Perro Abisal es gestante, es decir, nace un bebé después de haber sido criado con éxito, lo que los convierte en el único dinosaurio reptil que lo hace (la mayoría de los dinosaurios de otro reptil ponen huevos fertilizados en su lugar después de la cría).
  • A pesar que en el Dossier afirma el Bulbdog como un Herbívoro, también come Carne lo que convierte en un Omnívoro, esto puede ser un Error.
  • Esta criatura es el único dinosaurio omnívoro de los dinosaurios exclusivos de "Aberration".
  • A pesar que en el tráiler se muestra en la Zona Azul, solo habita en la Zona Verde del juego; sin embargo, el Hongo acuático es el hongo favorito del Perro Abisal, por lo que es probable que inicialmente estuviera ubicado en la Zona Azul en lugar del Lumiasta

Galería[editar | editar código]

Referencias[editar | editar código]