Featherlight

Aberration DLC.jpg Este artículo trata de una característica exclusiva de la DLC: Aberration
Missing.png
Featherlight
Dossier Empty.pngDossier Featherlight.png
Nombre Común
Featherlight
Grupo
Especies
Microluminis alectryon
Período
Unknown
Dieta
Herbivore
Temperamento
Passive
Logo Steam.png 275.0
diciembre 12, 2017
Logo Xbox One.svg 768.0
diciembre 12, 2017
Logo PS4.svg 518.0
diciembre 12, 2017
Spawn Command
admincheat summon LanternBird_Character_BP_C
or
admincheat SpawnDino "Blueprint'/Game/Aberration/Dinos/LanternBird/LanternBird_Character_BP.LanternBird_Character_BP'" 500 0 0 35
Datos'
XP Por Muerte
4 XP
Tamaño Heces
Small
29 - 32 °C / 84 - 90 °F
Tiempo Incubación
1h 39m 59s
Tiempo Bebé
4h 52m 23s
Tiempo Infantil
19h 29m 35s
Tiempo Adolescente
1.0000034360532d 9.7221194058269E-13h 21m 59s
Tiempo Total Maduración
2.0000068721065d 0.00027777777733339h 43m 57s
Intervalo de cría
18h  - 2d
Habitat

Aberration Map.jpg
Aberration regions are still in-progress.
For a more exact spawn map, see Spawn Map (Aberration)

El Featherlight es una de las Criaturas en la expansión ARK: Survival Evolved Aberration.

Información básica[editar | editar código]

Dossier[editar | editar código]

Esta sección prentende ser una copia exacta de lo que la sobreviviente Helena, autora de los Dossiers de Dinosaurios. Puede que haya algunas discrepancias entre este texto y las las condiciones actuales de las criaturas.

NoteHelena.png
Salvaje

Un faro flotante de luz que a menudo se encuentra en los pozos más profundos de estas cavernas, la apariencia de Microluminus Alectryon puede parecer casi celestial. Su colorido plumaje tampoco duele. Incluso sin la luz cargada que emite, le daría a cualquier ave moderna en la Tierra una carrera por su dinero en términos de puro espectáculo.

Aunque sus cejas plumosas pueden dar la impresión de que está relacionado con los búhos, no es un ave de rapiña. Es completamente dócil y no muestra agresión hacia los supervivientes u otras criaturas.

Domesticado

La capacidad de volar de Microluminus Alectryon y la facilidad con que se posa sobre el hombro de una sobreviviente la han convertido en una mascota favorita entre muchas otras. Algunos lo consideran el más refinado de sus hermanos que brillan intensamente, pero creo que solo quieren que se vean como piratas. No es que los culpe ...

~ Helena

Comportamiento[editar | editar código]

Una criatura pasiva, volará lejos cuando sea atacada.El Featherlight se puede encontrar en The Spine y Lost Road.

Aspecto[editar | editar código]

Featherlight es una pequeña criatura parecida a un pájaro con brillantes plumas en la cabeza. (Nota: la Región 3 se usa para la luz frontal)

Patrones de Color por Región

Esta seccíon muestra los colores naturales del Featherlight así como las variaciones de acuerdo a la región. Por señalar un ejemplo, las regiones abajo marcadas con rojo sobre un Featherlight albino. Los cuadrados de color que se muestran debajo de la descripción de cada región son los colores que serán utilizados para que el Featherlight genere un rango general de su esquemas de color al momento de spawnear. Mueva el cursor sobre un color para mostrar su nombre e ID.

Los admins de un servidor pueden utilizar la información de las regiones en la consola con los comandosConsole Command "cheat SetTargetDinoColor <ColorRegion> <ColorID>".
Por ejemplo, "cheat SetTargetDinoColor 0 6" haría que el color del Featherlight "main body" magenta.

No image available.svg
Region 0:
Main Body
No image available.svg
Región 1:
Legs
X mark.svg

Region 2 is not used
for this Creature.

X mark.svg

Region 3 is not used
for this Creature.

No image available.svg
Región 4:
Belly
No image available.svg
Región 5:
Emissive

Drops[editar | editar código]

Estadísticas básicas y crecimiento[editar | editar código]

Note that creatures will have different stats in Survival of the Fittest

Basic Stats
Attribute Amount at Level 1 Increase per point Taming Bonus
Wild Domesticated1 Add Mult
Health.png Health 115 +23 +5.4% 0.07
Stamina.png Stamina 100 +10 +10%
Oxygen.png Oxygen 180 +19.8 +11% 0.2
Food.png Food 450 +45 +10% 15%
Weight.png Weight 70 +1.4 +4%
Melee Damage.png Melee Damage 32 +0.195 +2.04% 15.4% 22%
Movement Speed.png Movement Speed 100% N/A3 +1% 130%
Torpidity.png Torpidity 60 +3.6 N/A4 0.5

1Percentages are based on the value of the stat the moment the creature was tamed (after taming effectiveness)
2The absolute Base Damage is shown here instead of the percentage.
3Wild creatures do not level up movement speed
4Torpidity increases every level on wild creatures, but can not be increased once they are tamed.

Movement Speed
Movement Type Base Speed Sprinting Stamina Used
Wild Domesticated
Walking 60 165 165 4
Swimming 100 N/A N/A N/A
Flying 300 825 825 3

Attack Values
BiteAttack Stamina Cost Attack Range Description
Base Minimum Activation
0 350 0 150
Attack Type Damage Projectile Values Torpor Values Status Effect: Stamina Status Effect: Torpidity
Life Impulse Radius Base Mult Duration Damage Mult Amount Duration Damage Mult Amount
Melee 3

Amento de estadistcas al subir nivel en esado salvaje

Escribe los valores de la criatura salvaje para revisar en que estadisticas sobresale más. Los valores marcados con verde en una criatura de alto nivel son muy buenos para la crianza/reproducción. Si tu ya has domesticado una criatura puedes intentar recuperar la informacion que tenía cuando era salvaje con la siguiente herramienta: ARK Stats Extractor.

Featherlight

Nota: despues de que la criatura es domesticada obtiene algunos bonus de puntos de estadisticas dependiendo la efectividade de la doma. Esto difficulta el obtener los niveles precidso de una criatura domesticada, así que esta calculadora esta pensada para dinos salvajes unicamente, pero de igual manera sirve para dar una impresion de que tan bien o mal estarán los stats distribuidos.

Combate[editar | editar código]

General[editar | editar código]

Estrategia[editar | editar código]

Arma[editar | editar código]

Peligros[editar | editar código]

Al igual que otros dinamómetros Charge, Featherlight no lucha cuando está herido, y solo vuela. Sin embargo, su luz de carga podría atraer a otros depredadores, como Raptor.png Raptor y Ravager.png Ravager hacia sí mismo.

Debilidad[editar | editar código]

Domesticación[editar | editar código]

El Featherlight no puede ser domesticado a través de los métodos estándar de tranquilizar y alimentar, y debe domesticarse non-violently.Para alimentarlo, coloque los alimentos preferidos en la última ranura de su barra de acceso rápido, luego, cuando se le acerque, presione usar (predeterminado

Accion PC Xbox PS4 Notas
Movimiento
Avanzar W Left Stick Up PS4: Left Stick Up
Retroceder S Left Stick Down PS4: Left Stick Down
Desplazarse Izquierda A Left Stick Left PS4: Left Stick Left
Desplazarse Derecha D Left Stick Right PS4: Left Stick Right
Corre Left Shift Press Left Stick Press PS4: Left Stick When used while moving forward, will cause you to increase forward movement speed at the cost of increased stamina use, and over-rides 'Toggle Run' to on. A character may only run forwards; strafing and backpedaling speed will remain constant.
Toggle Run Right Shift Press Left Stick Press PS4: Left Stick Will toggle whether run is on or off (I.E., whether you run or walk) upon input of 'Move Forward'. Can be used while standing still.
Salta SPACE A PS4: Cross Causes a character to jump up while stationary, and jump directionally when moving. also to ascend to surface when diving.
Crouch C Press Right Stick Press PS4: Right Stick Also used to descend while diving.
Prone X Long Press Right Stick Long Press PS4: Right Stick Causes the player's character to lay down.

Xbox/PS4: One must release pressure after a pause. Also used to descend while diving.

Lucha
Primary Fire Left Mousebutton RT PS4: unkown parameter. Follow link to see list of possible parameters Will cause the primary attack with a weapon or tool, such as shooting a projectile weapon or swinging a melee weapon.
Aim-Down Sights/ Alternate Fire Right Mousebutton LT PS4: L2 Will bring up the sights of a weapon, uses the alternate action of the object if one exists (such as the Grappling Hook un-spooling), or otherwise does nothing.
Toggle Fists Q LB + Dpad Up PS4: L2 + PS4: Dpad Up Removes (or equips) item so that fists can be used.
Recargar arma R X PS4: Square Will manually trigger the reload animation to fill the magazine with available corresponding ammunition.
Transportar cuerpo G Y PS4: Triangle Drags a corpse or unconscious body.
Melee/Pistol Whip Left CTRL RB PS4: R1 Has the same effect as primary fire on a melee weapon, but will trigger a melee animation/attack with projectile weapons, if applicable.
Toggle Weapon Attachment N X x 2 PS4: Square Will turn off or on a weapon's attachment (if applicable). If the weapon attachment is toggle-able, it will always be off by default.
Cámara
Toggle Orbit Camera K Hold Windows + Left Stick to '11'* PS4: Touch Pad + PS4: Left Stick to '11'* Gives the camera an inverted third-person view of the character, which is not recommended for use while playing the game.
Acercar cámara Mouse Scroll Up None None Zooms camera in to first person mode
Alejar cámara Mouse Scroll Down None None Zooms camera out to third person mode
HUD
Extender Información HUD Hold H Hold Windows Hold PS4: Touch Pad Displays additional information such as map location, temperature, time of day, etc.
Ocultar HUD Backspace None
Acciones
Abrir Inventario I Press B Press PS4: Circle
Usar E Y PS4: Triangle Activates the default action of an object, such as opening a door, climbing a ladder, or opening a storage box's inventory.
Acceder a otros inventarios F X PS4: Square Opens the inventory of any applicable object, such as crafting stations, storages, and unconscious or dead bodies. Also throws shoulder-mounted creatures when pressed twice. (Use R once when mounted.)
Use Hotbar Slot Item 0 - 9 Directional Pad, LB + Y/B/X/A/D-pad Left/Right

OR HoldWindows + Left Stick to '12'* through '9'*

PS4: Dpad, PS4: L1 + PS4: Triangle/PS4: Circle/PS4: Square/PS4: Cross PS4: Dpad Left/PS4: Dpad Right

OR Hold PS4: Touch Pad + PS4: Left Stick to '12'* through '9'*

Uses item in the corresponding slot of your hotbar.
Abrir Mapa M WindowsOR

HoldWindows + Left Stick to '10'*

PS4: Touch Pad OR

Hold PS4: Touch Pad + PS4: Left Stick to '10'*

Opens the character's in-game map.
Item Menu ? Hold Windows Hold PS4: Touch Pad Opens the character's item selection radial wheel (XBOX/PS4).
Whistle Menu ' Hold B Hold PS4: Circle Displays the whistle selection menu (PC) or whistle selection radial wheel (XBOX/PS4).
Chat
Toggle Auto-Hide Chat box \ None; Accessible in Options None; Accessible in Options When on, chat box will disappear moments after the last message is sent.
Global Chat ENTER LB + Windows PS4: L1 + PS4: Touch Pad Chat with all players on the server.
Chat Tribu / LB + Menu Chat with tribe and alliance-mates.
Chat Local INSERT None Chat con jugadores cercanos.
Scroll Chat Up Page Up None Scrolls up through the chat box.
Scroll Chat Down Page Down None Scrolls down through the chat box.
Pulsa para hablar B None Hold to speak to other players using your microphone.

Xbox/PS4: If a microphone is plugged in and enabled, talking into it will automatically allow nearby players to hear depending on server settings.

Whistles
Whistle Selection ' Hold B Hold PS4: Circle Displays whistle selection menu.
Seguir todos J Hold B + Left Stick to '12'* All dinosaurs within a certain radius will follow you.
Seguir uno T Hold B + Left Stick to '1'* The dinosaur you are looking at will follow you.
Parar Todos U Hold B + Left Stick to '2'* All dinosaurs within a certain radius will stop following you.
Parar Uno Y Hold B + Left Stick to '3'* The dinosaur you are looking at will stop following you.
Agresivo None None All dinosaurs within a certain radius will change their aggression level to Aggressive.

Xbox: This aggression level is on the whistle wheel, but this will actually cause the aggression level 'Attack My Target' to be set, and it is unknown if this is intended.

Ataca mi objetivo = Hold B + Left Stick to '4'* All dinosaurs within a certain radius will change their aggression level to Attacking Your Target.
They will terminate their current attacks and will defend themselves if they are attacked, but will prioritize attacking whatever you attack.Xbox: Whistling 'aggressive' will actually cause this action to occur, and it is unknown if this is intended. This aggression setting does not actually have its own whistle.
Neutral - Hold B + Left Stick to '5'* All dinosaurs within a certain radius will change their aggression level to Neutral.
They will terminate all their current attacks but will continue to defend themselves if they are attacked again.
Pasivo ; Hold B + Left Stick to '6'* All dinosaurs within a certain radius will change their aggression level to Passive.
They will terminate all their current attacks and will not defend themselves if attacked further.
Ataca este objetivo . Hold B + Left Stick to '7'* All dinosaurs within a certain radius will attack whatever target you are looking at. This whistle can be used while looking at a target through the Spyglass.
Muestra Inventario Hold B + Left Stick to '8'* Xbox: This action will open your character's inventory, and is a long-form command of simply pressing the 'Open Inventory' command.
Misc.
Emotes Long Press

[ or ]

Hold B + Left Stick to '9'* Opens a further radial wheel for emotes.
Show Craftables V Press B then RB OR

Hold B + Left Stick to '10'*

Xbox: This action will immediately open your craftable inventory, rather than the character inventory.
Defecar Z Hold B + Left Stick to '11'* Makes character defecate.

Cuando montas una criatura o vehiculo[editar código]

Action Default Key Xbox PS4 Notes
Montar / Desmontar E Y PS4: Triangle Will cause the character to get on a creature if on foot, or get off the creature if mounted. Some creature dismounts will 'jump' your character off (which typically occurs on small-mid creatures, such as on the Parasaur, Pteranodon, and Carno), while others will cause you to stand on the back of the creature after dismount (which typically occurs on large creatures, such as on the Stegosaurus, Quetzal, and Rex).
Primary Fire Left Mousebutton RT PS4: R2 Will use a creature's primary attack.
Alternate Fire Right Mousebutton LT PS4: L2 Will use a creature's alternate attack/action if applicable, or will use primary fire if not.
Jump SPACE A PS4: Cross Only some creatures -such as Raptors and Terror Birds- can use this command.
Land/ Take-off SPACE A PS4: Cross With no other input, will cause the animal to land on a suitable, horizontal surface to land, and will cause the creature to launch and hover a few feet above ground to take-off.

(Flying creatures only).

Frenar X (Not Customizable) None Stop flying creature from flying forward.
Throw Shoulder Mount R Y x 2 PS4: Triangle x 2 Throws shoulder-mounted creature (such as a Dimorphodon or a Mesopithecus) while mounted. (Press F twice while unmounted.)
Aileron roll C Press Right Stick PressPS4: Right Stick Makes the creature perform a roll (Pteranodon only).

Note: Some people may incorrectly refer to this with the popular term 'barrel roll,' rather than the proper (and markedly different) 'aileron roll.'

Cuando estas en el inventario[editar código]

Accion PC Xbox PS4 Notas
Drop Item O LT PS4: L2 The currently highlighted object is dropped from the inventory into the game world.
Transfer Stack T Hold A Hold PS4: Cross The stack you hover over is transferred from one inventory currently being accessed to the other.
Transfer Half-Stack Shift+T Press Y + Hold A Half of the stack you hover over is transferred from one inventory currently being accessed to the other.
Transfer Item Ctrl+T A + A PS4: Cross+PS4: Cross One item from the stack you hover over is transferred from one inventory currently being accessed to the other.
Transfer Item Left Mousebutton×2 None One item from the stack you double click is transferred from one inventory currently being accessed to the other.
Transfer Five Items Shift+Left Mousebutton×2 None Five items from the stack you double click are transferred from one inventory currently being accessed to the other.
Transfer Half-Stack Ctrl+Left Mousebutton×2 None Half of the stack you double click is transferred from one inventory currently being accessed to the other.
Toggle Item Labels Q Press Right Stick Press Right Stick Turns on/off labels on items.
Toggle to Craftables V PS4: R1 While in your inventory, toggles to the craftables screen
Toggle Tooltips G Toggles tooltips infobox displayed when hovering mouse over an item or engram.

Miscellaneous[editar código]

Action Default Key Xbox PS4 Notes
Flip Wall E Y PS4: Triangle Flips the direction of a wall before placing.
Snap point cycle Q or Z when placing an object Windows Tap PS4: Touch Pad Find the correct snap point when placing walls, floors, ceilings, fences, and other objects.

*Xbox Note: This refers to the corresponding 'o'clock' position on an analog clock, compared to the radial wheel, where '12' is up, '3' is right, '6' is down, and '9' is left. Plantilla:MissingTranslations) para alimentarlo. No puede alimentarlos con todos los alimentos necesarios para la domesticación al mismo tiempo, debe esperar cada dos minutos hasta que vuelva a tener hambre para alimentarlos más hasta que se llene su medidor de domos.

Featherlight.png Level 1 Feeding Interval Time
Plant Species Z Seed (Aberration).png Plant Species Z Seed 2 02:01 0:02:01
Auric Mushroom (Aberration).png Auric Mushroom 10 00:44 0:06:41
Amarberry Seed.png Amarberry Seed 687 00:00 0:09:10
Citronal Seed.png Citronal Seed 858 00:00 0:09:10

Comida preferida[editar | editar código]

Utilidad[editar | editar código]

Al igual que otros dino Charge Light, Featherlight se carga a sí mismo como "Luz de carga", que se llena con el tiempo mientras está apagada. Proporciona a los jugadores "Carga", protección contra emboscada de paquete sin nombre. Si se establece en activo, también puede detectar jugadores enemigos cercanos y / o el nivel más alto / máximo de dino.Debido a la naturaleza de su estado pasivo, Featherlight no puede defenderse, y nunca debería ser usado como dino de combate.Lleva una capacidad de carga mediocre, pero produce la segunda mejor tasa de recarga de carga.

Roles[editar | editar código]

'Emboscada sin nombre' ': como Featherlight puede montarse en el hombro como cualquier otra luz de carga, proporciona una carga para evitar que el paquete sin nombre surja. Sin embargo, esto atraerá Seeker.png Seeker.

Coleccionables[editar | editar código]

Resource Efficiency
Raw Meat.png carne cruda N/A

Foco[editar | editar código]

Notas / Trivia[editar | editar código]

  • Featherlight nunca camina, incluso cuando está en tierra. Cuando está configurado para seguir o deambular, siempre volará.
    • La única excepción es cuando es un bebé, cuando aún no había aprendido a volar.

Galería[editar | editar código]

Referencias[editar | editar código]