Bulbdog

Aberration DLC.jpg Este artículo trata de una característica exclusiva de la DLC: Aberration
Missing.png
Bulbdog
Dossier Empty.pngDossier Bulbdog.png
Dossier Empty.pngDossier Bulbdog.png
Nombre Común
Bulbdog
Especies
Microluminis globulus
Período
Unknown
Dieta
Herbivore
Temperamento
Passive
Logo Steam.png 275.0
December 12th
Logo Xbox One.svg 768.0
December 12
Logo PS4.svg 518.0
December 12th
Spawn Command
admincheat summon LanternPug_Character_BP_C
or
admincheat SpawnDino "Blueprint'/Game/Aberration/Dinos/LanternPug/LanternPug_Character_BP.LanternPug_Character_BP'" 500 0 0 35
Datos'
XP Por Muerte
4 XP
Tamaño Heces
Small
Tiempo Gestación
4h 10m 37s
Tiempo Bebé
4h 52m 23s
Tiempo Infantil
19h 29m 35s
Tiempo Adolescente
1.0000034360532d 9.7221194058269E-13h 21m 59s
Tiempo Total Maduración
2.0000068721065d 0.00027777777733339h 43m 57s
Intervalo de cría
18h  - 2d
Habitat

Aberration Map.jpg
Aberration regions are still in-progress.
For a more exact spawn map, see Spawn Map (Aberration)

El Bulbdog o Perro Bulbo (originalmete llamado Lantern Pug) es una de las Criaturas en Aberration-DLC de ARK: Survival Evolved.

Información Básica[editar | editar código]

Dossier[editar | editar código]

Esta sección prentende ser una copia exacta de lo que la sobreviviente Helena, autora de los Dossiers de Dinosaurios. Puede que haya algunas discrepancias entre este texto y las las condiciones actuales de las criaturas.

NoteHelena.png
Salvaje

Microluminis Globulus se describe mejor como una bola babosa y regordeta. Al igual que sus parientes, es completamente inofensivo, a pesar de sus pronunciados colmillos. Entonces, si un sobreviviente ve que uno corre hacia ellos, deben prepararse para ser lamidos, no mordidos.

Desafortunadamente, ser tan feo que eres adorable no es un medio efectivo de autodefensa, lo que lo coloca cerca del final de la cadena alimenticia. Su luz de carga puede intimidar a algunos depredadores, pero atrae a la misma cantidad.

Domesticado

Mientras Microluminis Globus tiene una piel que recuerda a lagartos o anfibios, su comportamiento es increíblemente similar al de un canino común. Esto lo ha convertido en una opción particularmente popular como compañero y fuente de la Luz, pero recuerda: cualquier hombro en el que te recuestes quedará cubierto de babas en cuestión de minutos.

~ Helena

Comportamiento[editar | editar código]

De lo que muestra el trailer, "amistoso y tierno".

Apariencia[editar | editar código]

El Bulbdog se parece a una rana con un señuelo de rape. La cara se asemeja a la de un carlino.

Patrones de Color por Región

Esta seccíon muestra los colores naturales del Bulbdog así como las variaciones de acuerdo a la región. Por señalar un ejemplo, las regiones abajo marcadas con rojo sobre un Bulbdog albino. Los cuadrados de color que se muestran debajo de la descripción de cada región son los colores que serán utilizados para que el Bulbdog genere un rango general de su esquemas de color al momento de spawnear. Mueva el cursor sobre un color para mostrar su nombre e ID.

Los admins de un servidor pueden utilizar la información de las regiones en la consola con los comandosConsole Command "cheat SetTargetDinoColor <ColorRegion> <ColorID>".
Por ejemplo, "cheat SetTargetDinoColor 0 6" haría que el color del Bulbdog "main body" magenta.

No image available.svg
Region 0:
Main Body
X mark.svg

Region 1 is not used
for this Creature.

No image available.svg
Región 2:
Spots
No image available.svg
Región 3:
Lantern
No image available.svg
Región 4:
Belly
No image available.svg
Región 5:
Back Stripes

Drops[editar | editar código]

Estadísticas Base y de Crecimiento[editar | editar código]

Note that creatures will have different stats in Survival of the Fittest

Basic Stats
Attribute Amount at Level 1 Increase per point Taming Bonus
Wild Domesticated1 Add Mult
Health.png Health 145 +29 +5.4% 0.07
Stamina.png Stamina 200 +24 +12% 0.05
Oxygen.png Oxygen 165 +18.15 +11% 0.025
Food.png Food 450 +45 +10% 15%
Weight.png Weight 120 +2.4 +4%
Melee Damage.png Melee Damage 122 +0.6 +1.7% 14% 17.6%
Movement Speed.png Movement Speed 100% N/A3 +1% 130%
Torpidity.png Torpidity 60 +3.6 N/A4 0.5

1Percentages are based on the value of the stat the moment the creature was tamed (after taming effectiveness)
2The absolute Base Damage is shown here instead of the percentage.
3Wild creatures do not level up movement speed
4Torpidity increases every level on wild creatures, but can not be increased once they are tamed.

Movement Speed
Movement Type Base Speed Sprinting Stamina Used
Wild Domesticated
Walking 50 400 200 4
Swimming 300 N/A N/A N/A

Attack Values
Stamina Cost Attack Range Description
Base Minimum Activation
Attack Type Damage Projectile Values Torpor Values Status Effect: Stamina Status Effect: Torpidity
Life Impulse Radius Base Mult Duration Damage Mult Amount Duration Damage Mult Amount
Melee
Projectile Impact
Explosion

Amento de estadistcas al subir nivel en esado salvaje

Escribe los valores de la criatura salvaje para revisar en que estadisticas sobresale más. Los valores marcados con verde en una criatura de alto nivel son muy buenos para la crianza/reproducción. Si tu ya has domesticado una criatura puedes intentar recuperar la informacion que tenía cuando era salvaje con la siguiente herramienta: ARK Stats Extractor.

Bulbdog

Nota: despues de que la criatura es domesticada obtiene algunos bonus de puntos de estadisticas dependiendo la efectividade de la doma. Esto difficulta el obtener los niveles precidso de una criatura domesticada, así que esta calculadora esta pensada para dinos salvajes unicamente, pero de igual manera sirve para dar una impresion de que tan bien o mal estarán los stats distribuidos.

Combate[editar | editar código]

General[editar | editar código]

Estrategia[editar | editar código]

Armas[editar | editar código]

(Utiliza la luz para atraer a otras criaturas y luego se las come[consumo de la bombilla])

Peligros[editar | editar código]

Al igual que otros dinos emisores de luz, el Bulbdog no lucha cuando es atacado, solo sale corriendo. Sin embargo, su luz de carga podría atraer a otros depredadores, como Raptor.png Raptor y Ravager.png Ravager hacia el.

Peligros[editar | editar código]

Doma[editar | editar código]

El Bulbdog no puede ser domesticado a través de los métodos estándar de tranquilizar y alimentar, y debe ser domesticado no violenta.

Para alimentarlo, coloque carne cruda en la última ranura de su barra de acceso rápido, luego, cuando se le acerque, presione usar (valor predeterminado

Accion PC Xbox PS4 Notas
Movimiento
Avanzar W Left Stick Up PS4: Left Stick Up
Retroceder S Left Stick Down PS4: Left Stick Down
Desplazarse Izquierda A Left Stick Left PS4: Left Stick Left
Desplazarse Derecha D Left Stick Right PS4: Left Stick Right
Corre Left Shift Press Left Stick Press PS4: Left Stick When used while moving forward, will cause you to increase forward movement speed at the cost of increased stamina use, and over-rides 'Toggle Run' to on. A character may only run forwards; strafing and backpedaling speed will remain constant.
Toggle Run Right Shift Press Left Stick Press PS4: Left Stick Will toggle whether run is on or off (I.E., whether you run or walk) upon input of 'Move Forward'. Can be used while standing still.
Salta SPACE A PS4: Cross Causes a character to jump up while stationary, and jump directionally when moving. also to ascend to surface when diving.
Crouch C Press Right Stick Press PS4: Right Stick Also used to descend while diving.
Prone X Long Press Right Stick Long Press PS4: Right Stick Causes the player's character to lay down.

Xbox/PS4: One must release pressure after a pause. Also used to descend while diving.

Lucha
Primary Fire Left Mousebutton RT PS4: unkown parameter. Follow link to see list of possible parameters Will cause the primary attack with a weapon or tool, such as shooting a projectile weapon or swinging a melee weapon.
Aim-Down Sights/ Alternate Fire Right Mousebutton LT PS4: L2 Will bring up the sights of a weapon, uses the alternate action of the object if one exists (such as the Grappling Hook un-spooling), or otherwise does nothing.
Toggle Fists Q LB + Dpad Up PS4: L2 + PS4: Dpad Up Removes (or equips) item so that fists can be used.
Recargar arma R X PS4: Square Will manually trigger the reload animation to fill the magazine with available corresponding ammunition.
Transportar cuerpo G Y PS4: Triangle Drags a corpse or unconscious body.
Melee/Pistol Whip Left CTRL RB PS4: R1 Has the same effect as primary fire on a melee weapon, but will trigger a melee animation/attack with projectile weapons, if applicable.
Toggle Weapon Attachment N X x 2 PS4: Square Will turn off or on a weapon's attachment (if applicable). If the weapon attachment is toggle-able, it will always be off by default.
Cámara
Toggle Orbit Camera K Hold Windows + Left Stick to '11'* PS4: Touch Pad + PS4: Left Stick to '11'* Gives the camera an inverted third-person view of the character, which is not recommended for use while playing the game.
Acercar cámara Mouse Scroll Up None None Zooms camera in to first person mode
Alejar cámara Mouse Scroll Down None None Zooms camera out to third person mode
HUD
Extender Información HUD Hold H Hold Windows Hold PS4: Touch Pad Displays additional information such as map location, temperature, time of day, etc.
Ocultar HUD Backspace None
Acciones
Abrir Inventario I Press B Press PS4: Circle
Usar E Y PS4: Triangle Activates the default action of an object, such as opening a door, climbing a ladder, or opening a storage box's inventory.
Acceder a otros inventarios F X PS4: Square Opens the inventory of any applicable object, such as crafting stations, storages, and unconscious or dead bodies. Also throws shoulder-mounted creatures when pressed twice. (Use R once when mounted.)
Use Hotbar Slot Item 0 - 9 Directional Pad, LB + Y/B/X/A/D-pad Left/Right

OR HoldWindows + Left Stick to '12'* through '9'*

PS4: Dpad, PS4: L1 + PS4: Triangle/PS4: Circle/PS4: Square/PS4: Cross PS4: Dpad Left/PS4: Dpad Right

OR Hold PS4: Touch Pad + PS4: Left Stick to '12'* through '9'*

Uses item in the corresponding slot of your hotbar.
Abrir Mapa M WindowsOR

HoldWindows + Left Stick to '10'*

PS4: Touch Pad OR

Hold PS4: Touch Pad + PS4: Left Stick to '10'*

Opens the character's in-game map.
Item Menu ? Hold Windows Hold PS4: Touch Pad Opens the character's item selection radial wheel (XBOX/PS4).
Whistle Menu ' Hold B Hold PS4: Circle Displays the whistle selection menu (PC) or whistle selection radial wheel (XBOX/PS4).
Chat
Toggle Auto-Hide Chat box \ None; Accessible in Options None; Accessible in Options When on, chat box will disappear moments after the last message is sent.
Global Chat ENTER LB + Windows PS4: L1 + PS4: Touch Pad Chat with all players on the server.
Chat Tribu / LB + Menu Chat with tribe and alliance-mates.
Chat Local INSERT None Chat con jugadores cercanos.
Scroll Chat Up Page Up None Scrolls up through the chat box.
Scroll Chat Down Page Down None Scrolls down through the chat box.
Pulsa para hablar B None Hold to speak to other players using your microphone.

Xbox/PS4: If a microphone is plugged in and enabled, talking into it will automatically allow nearby players to hear depending on server settings.

Whistles
Whistle Selection ' Hold B Hold PS4: Circle Displays whistle selection menu.
Seguir todos J Hold B + Left Stick to '12'* All dinosaurs within a certain radius will follow you.
Seguir uno T Hold B + Left Stick to '1'* The dinosaur you are looking at will follow you.
Parar Todos U Hold B + Left Stick to '2'* All dinosaurs within a certain radius will stop following you.
Parar Uno Y Hold B + Left Stick to '3'* The dinosaur you are looking at will stop following you.
Agresivo None None All dinosaurs within a certain radius will change their aggression level to Aggressive.

Xbox: This aggression level is on the whistle wheel, but this will actually cause the aggression level 'Attack My Target' to be set, and it is unknown if this is intended.

Ataca mi objetivo = Hold B + Left Stick to '4'* All dinosaurs within a certain radius will change their aggression level to Attacking Your Target.
They will terminate their current attacks and will defend themselves if they are attacked, but will prioritize attacking whatever you attack.Xbox: Whistling 'aggressive' will actually cause this action to occur, and it is unknown if this is intended. This aggression setting does not actually have its own whistle.
Neutral - Hold B + Left Stick to '5'* All dinosaurs within a certain radius will change their aggression level to Neutral.
They will terminate all their current attacks but will continue to defend themselves if they are attacked again.
Pasivo ; Hold B + Left Stick to '6'* All dinosaurs within a certain radius will change their aggression level to Passive.
They will terminate all their current attacks and will not defend themselves if attacked further.
Ataca este objetivo . Hold B + Left Stick to '7'* All dinosaurs within a certain radius will attack whatever target you are looking at. This whistle can be used while looking at a target through the Spyglass.
Muestra Inventario Hold B + Left Stick to '8'* Xbox: This action will open your character's inventory, and is a long-form command of simply pressing the 'Open Inventory' command.
Misc.
Emotes Long Press

[ or ]

Hold B + Left Stick to '9'* Opens a further radial wheel for emotes.
Show Craftables V Press B then RB OR

Hold B + Left Stick to '10'*

Xbox: This action will immediately open your craftable inventory, rather than the character inventory.
Defecar Z Hold B + Left Stick to '11'* Makes character defecate.

Cuando montas una criatura o vehiculo[editar código]

Action Default Key Xbox PS4 Notes
Montar / Desmontar E Y PS4: Triangle Will cause the character to get on a creature if on foot, or get off the creature if mounted. Some creature dismounts will 'jump' your character off (which typically occurs on small-mid creatures, such as on the Parasaur, Pteranodon, and Carno), while others will cause you to stand on the back of the creature after dismount (which typically occurs on large creatures, such as on the Stegosaurus, Quetzal, and Rex).
Primary Fire Left Mousebutton RT PS4: R2 Will use a creature's primary attack.
Alternate Fire Right Mousebutton LT PS4: L2 Will use a creature's alternate attack/action if applicable, or will use primary fire if not.
Jump SPACE A PS4: Cross Only some creatures -such as Raptors and Terror Birds- can use this command.
Land/ Take-off SPACE A PS4: Cross With no other input, will cause the animal to land on a suitable, horizontal surface to land, and will cause the creature to launch and hover a few feet above ground to take-off.

(Flying creatures only).

Frenar X (Not Customizable) None Stop flying creature from flying forward.
Throw Shoulder Mount R Y x 2 PS4: Triangle x 2 Throws shoulder-mounted creature (such as a Dimorphodon or a Mesopithecus) while mounted. (Press F twice while unmounted.)
Aileron roll C Press Right Stick PressPS4: Right Stick Makes the creature perform a roll (Pteranodon only).

Note: Some people may incorrectly refer to this with the popular term 'barrel roll,' rather than the proper (and markedly different) 'aileron roll.'

Cuando estas en el inventario[editar código]

Accion PC Xbox PS4 Notas
Drop Item O LT PS4: L2 The currently highlighted object is dropped from the inventory into the game world.
Transfer Stack T Hold A Hold PS4: Cross The stack you hover over is transferred from one inventory currently being accessed to the other.
Transfer Half-Stack Shift+T Press Y + Hold A Half of the stack you hover over is transferred from one inventory currently being accessed to the other.
Transfer Item Ctrl+T A + A PS4: Cross+PS4: Cross One item from the stack you hover over is transferred from one inventory currently being accessed to the other.
Transfer Item Left Mousebutton×2 None One item from the stack you double click is transferred from one inventory currently being accessed to the other.
Transfer Five Items Shift+Left Mousebutton×2 None Five items from the stack you double click are transferred from one inventory currently being accessed to the other.
Transfer Half-Stack Ctrl+Left Mousebutton×2 None Half of the stack you double click is transferred from one inventory currently being accessed to the other.
Toggle Item Labels Q Press Right Stick Press Right Stick Turns on/off labels on items.
Toggle to Craftables V PS4: R1 While in your inventory, toggles to the craftables screen
Toggle Tooltips G Toggles tooltips infobox displayed when hovering mouse over an item or engram.

Miscellaneous[editar código]

Action Default Key Xbox PS4 Notes
Flip Wall E Y PS4: Triangle Flips the direction of a wall before placing.
Snap point cycle Q or Z when placing an object Windows Tap PS4: Touch Pad Find the correct snap point when placing walls, floors, ceilings, fences, and other objects.

*Xbox Note: This refers to the corresponding 'o'clock' position on an analog clock, compared to the radial wheel, where '12' is up, '3' is right, '6' is down, and '9' is left. Plantilla:MissingTranslations) para alimentarlo.

Bulbdog.png Level 1 Feeding Interval Time
Plant Species Z Seed (Aberration).png Plant Species Z Seed 2 02:01 0:02:01
Aquatic Mushroom (Aberration).png Aquatic Mushroom 10 00:44 0:06:41
Cooked Lamb Chop.png Cooked Lamb Chop 15 00:42 0:10:00
Cooked Prime Meat.png Cooked Prime Meat 20 00:42 0:13:20
Raw Mutton.png Raw Mutton 28 00:41 0:18:41
Sweet Vegetable Cake.png Sweet Vegetable Cake 35 00:16 0:09:21
Cooked Meat.png Cooked Meat 35 00:20 0:11:41
Raw Prime Meat.png Raw Prime Meat 35 00:41 0:23:21
Raw Meat.png Raw Meat 69 00:40 0:46:01
Cooked Prime Fish Meat.png Cooked Prime Fish Meat 96 00:20 0:32:53
Cooked Fish Meat.png Cooked Fish Meat 172 00:10 0:28:41
Raw Prime Fish Meat.png Raw Prime Fish Meat 172 00:20 0:57:21
Raw Fish Meat.png Raw Fish Meat 344 00:20 1:54:41
Amarberry Seed.png Amarberry Seed 687 00:00 0:09:10
Citronal Seed.png Citronal Seed 858 00:00 0:09:10
Raw Mutton.png Raw Mutton 51 00:40 0:34:01
Cooked Meat.png Cooked Meat 63 00:20 0:21:01
Raw Meat.png Raw Meat 126 00:40 1:24:01
Raw Mutton.png Raw Mutton 74 00:40 0:49:21
Cooked Meat.png Cooked Meat 93 00:20 0:31:01
Raw Meat.png Raw Meat 185 00:40 2:03:21
Raw Mutton.png Raw Mutton 98 00:40 1:05:21
Cooked Meat.png Cooked Meat 122 00:20 0:40:41
Raw Meat.png Raw Meat 244 00:40 2:42:41
Raw Mutton.png Raw Mutton 122 00:40 1:21:21
Cooked Meat.png Cooked Meat 152 00:20 0:50:41
Raw Meat.png Raw Meat 304 00:40 3:22:41
Raw Mutton.png Raw Mutton 145 00:40 1:36:41
Cooked Meat.png Cooked Meat 182 00:20 1:00:41
Raw Meat.png Raw Meat 363 00:40 4:02:01

Utilidad[editar | editar código]

Al igual que otros dino luz de carga,el Bulbdog lleva consigo la "Luz de carga", que se llena con el tiempo mientras está apagada. Proporciona a los jugadores "Carga", protección contra emboscada de grupos de Nameless. Si se establece en activo, también puede detectar jugadores enemigos cercanos y/o el nivel más alto/máximo de dino. Debido a la naturaleza de su estado pasivo, Bulbdog no puede defenderse, y nunca debería ser usado como dino de combate. Lleva la capacidad de luz más cargada con la tasa de recarga más baja.

Roles[editar | editar código]

Anti-Nameless Ambush: Como Bulbdog puede montarse en el hombro como cualquier otra Luz de carga, proporciona una carga para evitar que el grupo de Nameless surja. Sin embargo, esto atraerá Seeker.png Seeker.

Dung Provider: Bulbdog defeca a menudo, especialmente cuando intenta domarlo, convirtiéndolo en una fuente útil de estiércol para Dung Beetle.png Dung Beetle.

Coleccionables[editar | editar código]

Resource Efficiency
30px Carne Cruda N/A

Spotlight[editar | editar código]

Notas/Trivialidades[editar | editar código]

  • Bulbdog recibe daño del aire lleno de esporas, y morirá si lo llevas a la superficie.
  • Bulbdog es gestant, es decir nace un bebé después de haber sido criado con éxito, lo que los convierte en el único dino reptil que lo hace (la mayoría de los dinosaurios de otro reptil ponen huevos fertilizados en su lugar después de la cría).
  • Bulbdog es el único dinosaurio omnívoro de dinos exclusivos de Aberration.

Galería[editar | editar código]

Referencias[editar | editar código]